FANDOM

Kirby Triple Deluxe (Kirby).jpg
Kirby 2.jpg
Kirby.jpg
Kirby - postać stworzona przez Masahiro Sakuraiego w HAL Laboratory. Kirby to mała, różowa wiecznie radosna kulka
Kirby202.jpg
Potrafi "nadymać" się, dzięki czemu jest w stanie lecieć. Po zjedzeniu przeciwnika jest w stanie przywłaszczyć sobie jego właściwości. Po raz pierwszy pojawił się 1992 roku w grze wideo Kirby's Dream Land.

HistoriaEdytuj

Kirby pierwotnie nazywał się Popopo. Jego pierwsza gra pierwotnie miała być zatytułowana 'Twinkle Popopo' zamiast Hoshi no Kābī. Kiedy Kirby pierwszy raz pojawił się na monochromatycznym ekranie Game Boya, jego 'prawdziwy' kolor nie został przedstawiony w grze. Sakurai chciał, aby Kirby był różowy. Natomiast Shigeru Miyamoto uważał, że powinien być żółty. Z powodu tej niejednoznaczności, w Nintendo of America pozostało pewne zamieszanie, gdy gra została przeniesiona na Zachód. Na amerykańskiej okładce pudełka, etykiecie kartridża, instrukcji obsługi, a nawet w reklamie telewizyjnej Kirby's Dream Land Kirby był całkowicie biały. Na japońskiej okładce natomiast Kirby był jasnoczerwony. Nazwa Kirby'ego pochodzi od Kirby Company, firmy zajmującej sie produkcją maszyn czyszczących, od której Kirby posiada także zdolność wsysania przeciwników. Jego nazwa może także pochodzić od Johna Kirby'ego. Jednak Masahiro Sakurai powiedział, że nie pamięta w jaki sposób Kirby dostał swoje imię. W Kirby's Adventure posiadł znane umiejętności kopiowania i jednocześnie oficjalnie ujawniono jego prawdziwy kolor - różowy (mimo to w amerykańskie reklamy przedstawiały go białego).

Kirby's Dream Land 2

W kontynuacji Kirby'ego wspierają przyjaciele-zwierzęta: chomik Rick, morska słoneczna ryba Kine i Sowa Coo. W tej grze Kirby walczy z starymi wrogami: Whispy Woods, Kracko i Królem Dedede oraz nowymi: Ice Dragon, Mr Shine i Mr Bright, Nruff i Nelly, Sweet Stuff i Dark Matter (pol. Mroczną Materią). W dobrym zakończniu po pokonaniu Dedede i zdobyciu wszystkich fragmentów tęczowego miecza walczy z Dark Matter. Po pokonaniu go wraca do domu. Tu poraz pierwszy posiadł zdolności kopiowania na konsolce przenośnej, jak i rózowy kolor na amerykańskiej okładce.

Imageskirby.jpg

Kirby w kolejnych częœciach gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki